Co je elektronická evidence tržeb
Od 12/2016 zákon stanoví, aby byly elektronicky evidovány tržby provedené v hotovosti, bezhotovostně (např. kreditní kartou) nebo šekem či směnkou. Účtenka musí být internetem odeslána do datového centra MFČR nejpozději při její úhradě.
Mezi odesílané údaje patří
IČO, DIČ
Označení prodejny a pokladního místa
Celková cena účtenky a souhrnné rozdělení podle prodejních sazeb DPH
Podpisový kód, o který je potřeba zažádat na příslušném Finančním úřadě
Kdo je povinen údaje zasílat
Od 12/2016 povinnost platí pro ubytovací a stravovací služby. Za další 4 měsíce maloobchod a velkoobchod. Od uplynutí 16. měsíce po zavedení se budou evidovat všechny tržby kromě těch, které plynnou od některých řemeslných profesí, železničních dopravců, samostatných automatů nebo z provozování veřejných toalet.
Daňové úlevy a změny přicházející s EET
Jednorázová sleva na daní z příjmu ve výši 5 000,- Kč jako kompenzace nákladů na pořízení technického vybavení pro EET.
změna DPH na stravovací služby vyjímaje alkoholických nápojů z 21% DPH na 15%
pravděpodobně změna daňové sazby pro čepované pivo z 21% DPH na 10%
Nefunkční zařízení nebo odpojení od internetu
Pokud živnostníkovi brání v odeslání datové zprávy technické vybavení jako je dočasně nedostupné připojení k internetu, nebo porucha zařízení, může odeslat zprávu opětovně a to nejpozději do 48 hodin od provedení platby. Běžný prodej tímto není ovlivněn. Pokladní programy ArrowSys opětovně zašlou neodeslané účtenky, jakmile bude připojení k dispozici.
Odeslané účtenky bude možné zkontrolovat na internetových stránkách MFČR po přihlášení s autentizačními údaji obdrženými společně s podpisovým kódem.
(zdroj: anetca.cz/cs/eet )